Daugiausiai naudotų automobilių Europoje eksportuoja Vokietija, Prancūzija, Belgija ir Italija. Nors nemažai lietuvių vairuotojų įsitikinę, kad iš užsienio įvežti automobiliai yra geresnės būklės už važinėjančius Lietuvoje, transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, jog dalis jų turi gali turėti nuslėptų defektų ir suklastotą ridą.

Dalis importuotų automobilių – su suklastota rida ir defektais

Tyrimo metu buvo išanalizuotos platformos vartotojų įsigytos transporto priemonių istorijos ataskaitos 2023 m. ir suskaičiuoti automobiliai, turėję istorinių įrašų užsienio šalyse. Praeitais metais lietuviai labiausiai domėjosi automobiliais įvežtais iš Vokietijos – 26,3 proc. visų „carVertical“ platformoje tikrintų transporto priemonių, Prancūzijos – 20,1 proc., JAV – 12,2 proc., Italijos – 10,1 proc. ir Belgijos – 8,3 proc.

Nors vokiški automobiliai Lietuvoje turi gerą reputaciją, 3,4 proc. iš šios šalies įvežtų automobilių turėjo suklastotą ridą, o 22,8 proc. praeityje buvo apgadinti. Prancūziškų automobilių situacija dar prastesnė: 3,3 proc. modelių odometro rodmenys buvo pakoreguoti ir net 41,2 proc. turėjo apgadinimų įrašų.

Lietuvoje itin vertinami automobiliai iš JAV, tačiau renkantis tokią transporto priemonę derėtų įvertinti ir galimas rizikas – absoliuti dauguma tokių automobilių atkeliauja iš JAV aukcionų smarkiai apgadinti arba su dideliais defektais ir net 9,2 proc. praeitais metais tikrintų modelių turėjo suklastotą ridą.

„Vokietija – didžiausia naudotų automobilių eksportuotoja Europoje, iš kurios į Lietuvą atkeliauja daugybė „premium“ klasės automobilių su didele rida. Dalis pirkėjų įsitikinę, kad vokiečiai automobilio priežiūrai skiria daug dėmesio, tačiau automobiliams keliaujant į kitas šalis, jų aptarnavimo ar ridos istorija dažnai būna pakoreguojama“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Pirkėjai ne visada žino, jog perka iš užsienio įvežtą automobilį

Vienas iš būdų įsigyti automobilį iš kitos šalies – išsirinkti transporto priemonę užsienio skelbimų portale ir parsivežti ją pačiam arba kreiptis į tuo užsiimančią įmonę, kuri už pirkėją sutvarko visus reikalingus dokumentus ir pristato automobilį.

Lietuvoje taip pat nemažai parduodama į šalį įvežtų, tačiau neregistruotų automobilių. Tokią transporto priemonę įsigijęs vairuotojas pats turi atlikti automobilio registraciją ir praeiti techninę apžiūrą.

„Egzistuoja ir trečias, pats rizikingiausias, variantas. Kartais pirkėjas nežino, kad automobilis buvo importuotas iš užsienio. Nesąžiningi pardavėjai su tokia informacija pirkėjo gali ir nesupažindinti ir parduoti jį, kaip neturintį jokių trūkumų ar tarptautinės istorijos įrašų“, – aiškina M. Buzelis.

Nors radę pageidaujamą modelį pirkėjai linkę daryti spontaniškus, o dažnai ir emocijomis paremtus sprendimus, automobilių rinkos ekspertai ragina neskubėti, atidžiai patikrinti transporto priemonės istoriją ir nuvežti ją apžiūrai į gerą reputaciją turintį servisą.

Į viršų