Nuo kovo 1-osios dyzelinių variklių dūmingumas techninėje apžiūroje (TA) bus tikrinamas taikant naują procedūrą, suderintą su ES teisės aktų reikalavimais.

Lietuvoje registruoti dyzeliniai automobiliai, sudaro 48 proc. viso šalies transporto priemonių parko.

Žemiausi reikalavimai nustatyti transporto priemonėms, pirmą kartą įregistruotoms nuo 1980 m. sausio 1-osios iki 2008 m. birželio 30 d. Priklausomai nuo to, variklis be turbopripūtimo ar su turbopripūtimu - jų maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės atitinkamai neturės viršyti 2,5 ir 3,0 m-1.

Automobiliams, įregistruotiesiems nuo 2012 m. sausio 1 d., taikomi griežčiausi reikalavimai. Jais nustatoma, kad maksimali (ribinė) išmatuota absorbcijos koeficiento reikšmė neturi būti didesnė už nustatytą transporto priemonės tipo patvirtinimo metu. Kitaip sakant, neturi viršyti gamintojo deklaruotos maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės.

Prieš pat TA procedūrą pravartu ir pačiam valdytojui papildomai Ėprapūsti" išmetimo sistemą. Tai atliekama keletą kartų akseleruojant iki aukščiausios variklio sūkių ribos.

Eltos inf.

Į viršų